Opolski oddział GDDKiA ogłosił przetarg na nadzór nad projektowaniem i realizacją robót na powstających odcinkach S19. Chodzi o fragmenty od węzła Białystok Księżyno (bez węzła) do węzła Białystok Południe (z węzłem) oraz drogi krajowej nr 65 na odcinku od węzła Białystok Południe do m. Grabówka i na odcinku od węzła Białystok Południe (bez węzła) – Ploski, czyli trasy, które będą tworzyć Południową Obwodnicę Białegostoku.
W zakres obowiązków wykonawcy wejdzie m. in. pełnienie nadzoru nad projektowaniem, weryfikację dokumentacji projektowej, jej kompletności, wzajemnej zgodności, weryfikacja wyników dokonania kontrolnych obliczeń w celu znalezienia ewentualnych błędów, zarządzanie, pełnienie nadzoru inwestorskiego oraz kontrolę nad realizacją robót aż do daty wystawienia ostatecznego świadectwa płatności, prowadzenie działań informacyjnych i promocyjnych związanych z realizacją projektu i współpracę w tym zakresie ze służbami GDDKiA.
O wyborze najkorzystniejszej oferty zadecyduje kryterium jakości (26 proc.), doświadczenie personelu konsultanta (14 proc.) oraz cena (60 proc.). Termin składania ofert mija 20 lipca 2020 roku.
Odcinek S19 od węzła Białystok Księżyno do węzła Białystok Południe (7,9 km) z jednoczesną budową drogi krajowej nr 65 od węzła Białystok Południe do planowanego ronda na obecnej DK-65 w rejonie Grabówki (13,6 km) – to wylot z Białegostoku w kierunku Bobrownik (granica z Białorusią). Na ekspresowej części inwestycji powstaną 3 węzły: Białystok Księżyno, gdzie S19 krzyżować się będzie z drogą wojewódzką nr 678, Białystok Starosielce, gdzie droga powiatowa nr 1535B będzie krzyżować się z drogą ekspresową S19, a wykonany tu węzeł zapewni relacje na wjedzie do jednej z głównych ulic Białegostoku – ul. Popiełuszki. Droga ma być zrealizowana w systemie „projektuj i buduj”. Podpisanie umowy zaplanowano na jesień tego roku, uzyskanie zezwolenia na realizacje inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane jest na II kwartał 2022, a budowa na lata 2022 – 2024.
Odcinek Białystok Południe (bez węzła) – Ploski nad Narwią ma długość blisko 13 km i będzie stanowił przedłużenie Południowej Obwodnicy Białegostoku. Na odcinku Białystok Południe – Ploski przewidziano węzeł Zabłudów oraz duży, przeszło 150-metrowy most nad doliną Narwi. Trwa przetarg na to zadanie – oferty można składać do 6 sierpnia 2020 r.